ΕΤΕΡΟΤΟΠΙΕΣ – mOther


ΕΤΕΡΟΤΟΠΙΕΣ – mOther

29 Νοεμβρίου – 8 Δεκεμβρίου, 2024
Απόλλωνος 25 Πλάκα, Μητρόπολη. Αθήνα 105 56 
Εγκαίνια:
Παρασκευή, 29 Νοεμβρίου, 2024, 19:00
Ώρες: Καθημερινά 18:00 – 21:00, Σαβ. Κυρ. 17:00 – 21:00

Η φωτογραφική έκθεση “ΕΤΕΡΟΤΟΠΙΕΣ - mOther” της Ελένης Μεσάδου σε επιμέλεια Φώτη Καγγελάρη, είναι μία φουκωϊκή ετεροτοπία που καταργεί τη σύμβαση, ένα έργο για τη Μητέρα, την αγωνία για τον θάνατο, την ηδονή, που, όμως, εγκυμονούν ζωή. Η έκθεση παρουσιάζεται στο πλαίσιο του πολιτιστικού προγράμματος Athens Intersection που δραστηριοποιείται στο Εμπορικό Τρίγωνο της Αθήνας, και συντονίζει ο Γιώργος Γεωργακόπουλος με την APART Art Research & Applications, σε συνεργασία με τα F.O.T.A. Φίλοι Τριγώνου Αθήνας και την CHEAPART.

Αγωνία
τα σώματα να αποσπαστούν το ένα από το άλλο. Να ευνουχιστούν, το ένα ως φαλλός του άλλου. Μια επίκληση στα όρια ενώ την ίδια στιγμή προσδιορίζονται μέσω της έλλειψης ορίων.
Τα σώματα δεν είναι γυμνά είναι ντυμένα με την προσδοκία, όχι για ένα αισιόδοξο μέλλον αλλά για ένα θεραπευμένο χθες.
Τα στόματα κλειστά στον πόνο της αποκόλλησης. Ο σπαραγμός εσωτερικός, δεν επιτρέπεται η κραυγή. Το σώμα γίνεται βωμός του ανήκουστου, ηχείο του άρρητου που πάσχει να γίνει λέξεις μετά από αιώνες σιωπής, βίας και ηδονής. Βουβό σαν τον πόνο του Λαοκόοντα, σαν τον λαιμό της Ίρμας στο όνειρο του Φρόυντ.
Τα βλέμματα τυφλά χάνονται στην απολιθωμένη κίνηση των σωμάτων, το σώμα είναι το βλέμμα, πέτρινος κόσμος, μαρτυρία σάρκινης ενοχής: Η Μέ(δου)σα-Μεσά(δου) κοιτάζεται στον καθρέφτη της.
Η Ελένη Μεσάδου βαδίζει στον δρόμο των μεγάλων δασκάλων Witkin, Molinier, Arbus, Nebrada, Mapplethorpe, Serrano που ανέδειξαν την ετερότητα ως την φύση του ανθρώπου. Κομίζει σκοτάδι και φως.
Αποκαλύπτει την σαγήνη της καταστροφής, το ερείπιο ως θεμέλιο, την ρήξη ως αξία. Η φωτογραφία ως θεραπεία δεν αρνείται το πάσχον μέρος, συμμαχεί μαζί του, το ωθεί να δράσει υπέρ της δημιουργίας.
Όλο το έργο είναι η Μητέρα, ο φαλλός της Μητέρας ανευνούχιστος, πρωτόγονος, εφιαλτικός, μελίρρυτος.
Όλο το έργο είναι μια φουκωϊκή ετεροτοπία, καταργεί τη σύμβαση, δεν ανήκει πουθενά, είναι παντού, μια χορογραφία από αγωνία και αγωνία, από θάνατο και ηδονή, που, όμως, εγκυμονούν ζωή.
Une dance macabre μιας ανελέητης τρυφερότητας.

Επιμέλεια/ κείμενο: Φώτης Καγγελάρης
aica

Στο πλαίσιο της έκθεσης θα πραγματοποιηθούν οι περφόρμανς

30/11, 20:00 "Nest 01", Athina Kanela
1/12, 20:00 "Memory", Αθανασία Τσοπαναργία
7/12, 20:00 "Eyes to the sky", Σεμίνα Μηλαροκώστα
8/12, 20:00 "CAMERA OBSCURA", Αγγελική Μαντά. Σκηνικά: Μαρία Ντάρμου,Σοφία Παναγιωτοπούλου
Η Ελένη Μεσάδου είναι φωτογράφος, ζει και εργάζεται στην Αθήνα.
Σπούδασε Μηχανικός Κλωστοϋφαντουργίας στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής και στη συνέχεια παρακολούθησε το πρόγραμμα Artisanal Pattern Making στη σχολή μόδας “Βελουδάκη”. Το ενδιαφέρον της για τη φωτογραφία εντάθηκε στις αρχές του 2020, όταν φοίτησε στη σχολή “Pragma Photography”, όπου και διακρίθηκε για την ευαισθησία και την οπτική της. Αποφασισμένη να εξελίξει το καλλιτεχνικό της όραμα, συνέχισε τις σπουδές της και ολοκλήρωσε το Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα στη Φωτογραφία Έρευνας και Μεθοδολογίας στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής το 2024.

Η Ελένη έχει παρουσιάσει τη δουλειά της τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό. Έχει επιμεληθεί τις εκθέσεις: “La Petite Mort» [2023] στο πλαίσιο του “Back to Athens International Art Meeting”, “Abstract Machines” [2023] στο πλαίσιο της Cheap Art, το “Koto-ba” [2022] και “Sinthome” [2024], μέρος του Open Street Fair “Local Infection of the Cosmopolitan”. Πιο πρόσφατα, επιμελήθηκε την έκθεση “The Thing” [2024] στο πλαίσιο του “Back to Athens International Art Meeting”, συνεχίζοντας να εξερευνά νέες μορφές καλλιτεχνικής έκφρασης.

Συντονισμός: Γιώργος Γεωργακόπουλος
APART / CHEAPART / F.O.T.A.
athensintersection.blogspot.com

apart-network.gr
cheapart.gr
fb/friendsoftrigonoathens


HETEROTOPES - mOther

November 29 – December 8, 2024
25 Apollonos Str., Plaka – Mitrópoli, 105 56 Athens
Opening:
Friday, November 29, 2024, 19:00
Hours: Daily 18:00 – 21:00, Sat. Sun. 17:00 – 21:00

The photographic exhibition “HETEROTOPES – mOther” by Helen Mesadou, curated by Fotis Kagelaris, explores a foucauldian heterotopia that challenges conventions, presenting a comprehensive study of the Mother figure, of anxiety, death, and pleasure, all of which at the same time, bears life. The exhibition is part of the Athens Intersection cultural program, which brings a variety of artistic initiatives to the Athens Commercial Triangle with the coordination of Georg Georgakopoulos and APART Art Research & Applications, in collaboration with Friends of Trigono Athens (F.O.T.A.) and CHEAPART.

Anguish
bodies striving to detach from one another. To castrate each other, one as the phallus of the other. A plea for boundaries, while at the same time being defined by the lack of them.
The bodies are not naked—they are clothed with expectation, not for an optimistic future but for a healed past.
Mouths sealed in the pain of separation. The anguish is internal; no cry is allowed. The body becomes the altar of the unheard, a resonance chamber of the unutterable that strives to become words after centuries of silence, violence, and pleasure. Silent, like the pain of Laocoön, like Irma’s throat in Freud’s dream.
The gazes are blind, lost in the petrified motion of the bodies; the body is the gaze—a stone world, testimony of fleshly guilt: Med(u)sa- Mesad(ou) gazes at herself in the mirror.
Eleni Mesadou walks the path of great masters like Witkin, Molinier, Arbus, Nebreda, Mapplethorpe, Serrano, who elevated otherness as the very nature of humanity. She brings forth both darkness and light. She reveals the allure of destruction, the ruin as foundation, rupture as value. Photography as therapy does not reject the suffering part; it allies with it, urging it to act in favor of creation.
The entire body of work is the Mother, the phallus of the Mother—uncastrated, primitive, nightmarish, honey-flowing.
The entire work is a foucauldian heterotopia, abolishing convention, belonging nowhere, yet everywhere—a choreography of anguish and anguish, of death and pleasure, that, however, bears life.
Une danse macabre of relentless tenderness.

Curated by/ text: Fotis Kagelaris
aica


Performance program
30.11, 20:00 "Nest 01", Athina Kanela
1/12, 20:00 "Memory", Athanasia Tsopanargia
7/12, 20:00 "Eyes to the sky", Semi Alegria
8/12, 20:00 "CAMERA OBSCURA", Angeliki Manta, Set design: Maria Darmou, Sofia Panagiotopoulou

Eleni Mesadou is a photographer, living and working in Athens.
She studied Textile Engineering at the University of West Attica and later attended the Artisanal Pattern Making program at the "Veloudakis" fashion school. Her interest in photography grew in early 2020 when she attended "Pragma Photography" school, where she was recognized for her sensitivity and unique perspective. Determined to further develop her artistic vision, she continued her studies and completed the Master's Program in Photography Research and Methodology at the University of West Attica in 2024.

Eleni has showcased her work both in Greece and abroad. She has curated the exhibitions: "La Petite Mort" [2023] as part of the "Back to Athens International Art Meeting," "Abstract Machines" [2023] within Cheap Art, "Koto-ba" [2022], and "Sinthome" [2024], as part of the Open Street Fair "Local Infection of the Cosmopolitan." Most recently, she curated the exhibition "The Thing" [2024] as part of the "Back to Athens International Art Meeting," continuing to explore new forms of artistic expression.

Coordinated by: Georg Georgakopoulos
APART / CHEAPART / F.O.T.A.
athensintersection.blogspot.com
cheapart.gr
apart-network.gr
fb/friendsoftrigonoathens